postheadericon Czystek – właściwości lecznicze

1Czystek to zioło uważane przez niektórych za „złoty środek” na wiele różnorodnych schorzeń. Badania nad czystkiem ujawniły, że zawiera on bardzo dużo silnych przeciwutleniaczy (polifenoli), które rzeczywiście mają silne właściwości lecznicze – utleniają i neutralizują wolne rodniki, uważane za przyczynę chorób nowotworowych.

Ograniczają również działanie w organizmie histaminy, powodującej alergie i uczulenia, oraz cholesterolu, co zmniejsza szansę na miażdżycę. Nie należy jednak przeceniać możliwości czystka, gdyż, niezależnie od zdrowotnego działania polifenoli, zioło jest jeszcze stosunkowo słabo zbadane. Wobec tego informacje o jego rzekomej możliwości leczenia raka, choroby niedokrwiennej serca czy boreliozy, należy traktować z dużą rezerwą. Tak samo mało wiarygodne są powszechne w Internecie artykuły o skuteczności czystka w zwalczaniu ptasiej grypy i infekcji jelit.

Tego typu działanie nie zostało jeszcze potwierdzone badaniami naukowymi i wydaje się być mocno przesadzone. Niezależnie od tego, warto czasem wypić herbatę z czystka ze względu na profilaktykę.

postheadericon Sok z brzozy – właściwości lecznicze

2Sok z liści oraz pnia brzozy, znany w medycynie ludowej jako oskoła, posiada dużo cennych właściwości leczniczych. Wynikają one z obecności w brzozie różnych witamin i minerałów. Najpopularniejszym zastosowaniem oskoły, lub maści z brzozy, jest leczenie bólów reumatycznych oraz rwy kulszowej.

Sok z brzozy ma jednak więcej zdrowotnych właściwości. Udowodniono, że picie go wspomaga proces filtracji moczu. To z kolei zmniejsza szansę powstania kamieni nerkowych i wspomaga oczyszczanie organizmu z toksycznych produktów przemiany materii. Zawarte w oskole witaminy czynią ją z kolei dobrym środkiem wzmacniającym odporność. Dzięki temu ma ona zastosowanie w profilaktyce i leczeniu przeziębień, anginy i grypy; może też uzupełnić braki w witaminach i składnikach mineralnych, a nawet zapobiegać anemii. W medycynie ludowej uważa się nawet, że sok z brzozy ma działanie przeciwnowotworowe, choć nie jest to jeszcze potwierdzone badaniami.

Potwierdzono natomiast jego skuteczność jako środka łagodzącego w infekcjach żołądka i chorobie wrzodowej, a także pomagającego zwalczać zakrzepy krwi.

postheadericon Ocet jabłkowy dla zdrowia i urody.

3Ocet jabłkowy jest potężnym sojusznikiem w codziennej walce o zdrowie i urodę. Można go wykorzystywać na wiele sposobów, wykorzystywać zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie.

Jego niewątpliwą zaletą jest to, że jest on tani i łatwo dostępny. Możemy mieć go zawsze pod ręką w naszej kuchni. Ocet jabłkowy pomaga utrzymać w normie poziom glukozy we krwi, co jest szczególnie korzystne dla osób cierpiących na cukrzycę typu 2. Ocet jabłkowy hamuje nadmierny apetyt i pomaga dłużej utrzymać uczucie sytości. Zawarty w occie jabłkowym kwas octowy obniża indeks glikemiczny produktów spożywczych, dzięki czemu cukier wolniej przedostaje się do krwiobiegu, a my dłużej czujemy się syci. Ponadto ocet jabłkowy obniża poziom złego cholesterolu oraz wspomaga trawienie, pomagając zgubić zbędne kilogramy, dlatego polecany jest dla osób odchudzających się. Ocet jabłkowy dodany do wody, którą płuczemy włosy po myciu, sprawia, że włosy stają się błyszczące i miękkie, bez śladu łupieżu.

Zmieszany z wodą i wykorzystywany do płukania gardła, ocet jabłkowy eliminuje nieprzyjemny zapach z ust. Warto sięgać po ocet jabłkowy jak najczęściej, aby cieszyć się zdrowiem i urodą na co dzień.

postheadericon Dlaczego bieganie jest zdrowe?

4Bieganie zyskuje ostatnio coraz większą popularność. Wzrastająca liczba amatorów tego sportu pokazuje, że jest to przyjemny i wartościowy sposób spędzania wolnego czasu. Bieganie jest również wyjątkowo korzystne dla zdrowia i urody.

Dzięki angażowaniu dużej ilości mięśni podczas biegania możemy bardzo efektywnie spalać tłuszcz i kształtować swoją sylwetkę. Efekty pojawiają się bardzo szybko – szczególnie jeśli chodzi o zmniejszenie otyłości brzusznej. Z tego samego powodu bieganie zalecane jest jako element profilaktyki przeciw cukrzycy. Zrównoważony wysiłek podczas biegania bardzo korzystnie wpływa również na układ krążenia. Poprawa jego funkcjonowania jest widoczna w spadku ciśnienia tętniczego krwi i lepszej gospodarce cieplnej organizmu. To z kolei przekłada się na lepsze ogólne samopoczucie i wzrost odporności.

Bieganie, jak większość sportów wytrzymałościowych, ma również bardzo pozytywny wpływ na układ oddechowy. Pomaga bowiem nie tylko zwalczać astmę, ale również powiększa objętość płuc i ogranicza zadyszki.

postheadericon Wtórne przyczyny problemów z nadciśnieniem

5Zbyt wysokie ciśnienie tętnicze to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stoi współczesna medycyna. By móc skutecznie walczyć z tym problemem, ważne jest nie tylko postawienie w porę odpowiedniej diagnozy, ale też ustalenie przyczyn problemów.

Wiadomo, że nadciśnienie często jest skutkiem niezdrowego stylu życia oraz poważnych błędów żywieniowych, nie brak jednak przypadków, w których przyczyną problemów ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym okazują się inne choroby. Jakie dolegliwości mogą prowadzić do problemów z nadciśnieniem? Zwężenie tętnicy nerkowej to jedna z dość częstych przyczyn problemów ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym. Choroba ta atakuje zazwyczaj osoby starsze, jednak nie jest to regułą. Choroba ta wymaga odpowiedniego leczenia, gdyż zwężenie tętnicy nerkowej nie tylko prowadzi do problemów z nadciśnieniem, ale jest też przyczyną poważnych uszkodzeń nerek. Inną wtórną przyczyną problemów z nadciśnieniem jest guz chromochłonny nadnerczy oraz zespół Cushinga.

Na problemy związane z ciśnieniem może też wpływać obturacyjny bezdech nocny- problem dość częsty wśród mężczyzn oraz tych osób, które mają spore problemy z nadwagą lub otyłością.

postheadericon Dieta skandynawska.

Nie bez przyczyny Skandynawowie należą do najzdrowszych nacji na świecie. Udało im się uniknąć wielu cywilizacyjnych chorób nie tylko dzięki aktywności fizycznej, ale również dzięki odpowiedniej diecie.

Zdaniem wielu dieta skandynawska jest tak samo zdrowa, albo nawet zdrowsza od popularniejszej diety śródziemnomorskiej. Warto mieć to na uwadze, aby urozmaicić codzienne posiłki, przygotowywane w naszej domowej kuchni. Dietetycy coraz częściej polecają dietę skandynawską, ponieważ zawiera ona dużo białka, a mało węglowodanów i tłuszczów. Podstawowymi składnikami diety skandynawskiej są: owoce jagodowe, kapusta, buraki, ryby (np. flądry, śledzie, makrele i łososie), dziczyzna (np. mięso renifera), pełnoziarnisty chleb oraz mleko. Prym w skandynawskiej kuchni wiodą potrawy rybne. Ryby mogą być smażone, gotowane i wędzone.

Potrawy kuchni skandynawskiej powinny być proste i zdrowe (bez nadmiaru przypraw), a produkty żywnościowe dobrej jakości i podawane w małych porcjach. Dieta skandynawska pomaga utrzymać zgrabną sylwetkę bez wielkich wyrzeczeń.

postheadericon Mówiąc stop puszącym się i zniszczonym włosom.

Włosy dla wszystkich kobiet są elementem, o jaki nieustannie dbają i pielęgnują, tym samy poszukują nowoczesnych metod fryzjerskich, które pomogą im w przywróceniu blasku swoim włosom, a co za tym idzie wygładzą je na dłuższy czas.

Jedną z lepszych i wbrew pozorom najlepszych alternatyw jest kreatyna. Czyli zabieg, dzięki któremu uzyskuje się dwa w jednym, a nawet i więcej. Ponieważ nasze włosy są odbudowane, lśniące i gładkie, co za tym idzie kobiety czują się o wiele atrakcyjniejsze i pewne siebie. Zatem kobiety zmagające się z puszącymi i niesfornymi włosami, tym oto rozwiązaniem uzyskały wszystko, czego tylko mogły oczekiwać. Trwałość takiego zabiegu sięga nawet do pięciu miesięcy, zatem jak można zauważyć, wiele z nas osiąga to, na co tak długo czekała.

Cena zaś, jaka cechuje się kuracja kreatynowa waha się w granicach kilkuset złotych. Jednakże biorąc pod uwagi trwałość i korzyści, jakie za sobą niesie, nie raz staje się korzystniejszą opcją, a niżeli inwestowanie w nowoczesne również kosztowne prostownice i odzywki, co więcej wymagające od nas czasu i cierpliwości.

postheadericon Zbyt wysokie stężenie cholesterolu – skąd biorą się takie problemy?

O złym cholesterolu oraz o jego negatywnym wpływie na nasze zdrowie mówi się wiele. Nic w tym dziwnego. To jeden z najpoważniejszych problemów współczesnego świata oraz bardzo częsta przyczyna poważnych dolegliwości związanych z sercem oraz z praca układu krwionośnego.

Czy istnieje sposób na to, by uniknąć takich dolegliwości? By zadbać o swe zdrowie, należy poszerzyć swą wiedzę na temat tego, czym jest cholesterol i jaką rolę pełni on w naszym organizmie. Wiedza ta sprawi, że nasza dieta stanie się zdrowsza, a my ochronimy swe serce i układ krwionośny przed wieloma poważnymi problemami. Co zatem powinniśmy wiedzieć? Pamiętajmy, że w niewielkich ilościach cholesterol, nazywany dobrym cholesterolem, jest nam niezbędny do życia. Gorzej, gdy w naszym organizmie pojawia się zbyt wiele tzw. złego cholesterolu. Jego nadmiar odkłada się w tkankach organizmu, jest też jedną z głównych przyczyn zwężenia się naczyń krwionośnych. To z kolei negatywnie wpływa na pracę całego układu krwionośnego, na czym w ostateczności najmocniej cierpi nasze serce.

Co prowadzi do takich problemów? Głównie zła dieta, w której tłuszcze pochodzenia zwierzęcego pojawiają się zbyt często.

postheadericon Pielęgnowanie pleców

Plecy i prawidłowa postawa ciała są ważne nie tylko dla naszego zdrowia, ale i dla wyglądu. To właśnie plecy w istotny sposób wpływają na to, jak prezentuje się nasza sylwetka.

Zaokrąglone plecy nie tylko sprawiają, że wyglądamy na starszych i bardziej zmęczonych. W przypadku kobiet dodatkowym problemem związanym z nieprawidłową postawą ciała jest „zapadanie się” klatki piersiowej, co niekorzystnie wpływa na wygląd biustu. Wpadnięcie klatki piersiowej dodatkowo zmniejsza objętość płuc, przez co organizm nie dostaje odpowiedniej ilości tlenu. Nieprawidłowa postawa ciała ma zatem wpływ i na wygląd, i na ogólny stan zdrowia. Słabe mięśnie, które podtrzymują kręgosłup, są najczęstszą przyczyną przybierania nieprawidłowej postawy ciała. W bardziej podeszłym wieku garbieniu się sprzyja dodatkowo proces związany ze zmianami zachodzącymi w obrębie kręgów.

Aby zachować prawidłową postawę ciała należy korzystać z zalecanych ćwiczeń, które wzmacniają mięśnie pleców. Ważne jest również spanie płasko, najlepiej na twardym materacu. Należy zadbać również o odpowiednie warunki do pracy, co w szczególności dotyczy osób pracujących w biurach. Tu odpowiednio dobrane biurko oraz krzesło to podstawa.

postheadericon Dieta redukcyjna, a może głodówka?

Coraz więcej ludzi decyduje się na walkę z nadwagą i otyłością. Jest to korzystne zjawisko, gdyż oba te stany mają ogromny wpływ na nasze zdrowie. Jest o co walczyć, gdyż chudnąc możemy uniknąć wielu ciężkich chorób.

Jednym ze sposobów na utratę wagi jest dieta redukcyjna. Ostatnimi czasy stała się ona niezwykle popularna. Nie bez powodu. Dieta redukcyjna jest bardzo skuteczna. Dzięki niej odchudzanie stało się łatwiejsze. Dla wielu z nas odchudzanie i głodówka to synonimy. Nic bardziej mylnego. Niestety, głodówka powoduje, że spalamy mięśnie, a zwiększamy ilość tkanki tłuszczowej. Jest to zjawisko bardzo niekorzystne dla naszej sylwetki. Dieta redukcyjna nie pozwala na powstanie tak negatywnych efektów jak głodówka. Dzięki niej nasz utrzymujemy metabolizm na wysokim poziomie, przez co spalamy tłuszcz i oszczędzamy mięśnie. Nie musimy obawiać się efektu jo-jo. Dieta redukcyjna go nie wywoła.

Z kolei głodówka często jest nim powikłana. Nie ulega wątpliwości, że odchudzanie to poważna sprawa i jeśli nie znamy się dobrze na zasadach żywienia i aktywności fizyczne, to powinniśmy skorzystać z porady dietetyka oraz trenera.

Search
Categories
Bookmarks